W kilku słowach o najlepszych sposobach reklamy w Internecie

Facebook, serwisy mikroblogowe, Twitter, YouTube, Vimeo, marketing wirusowy – to pojęcia, które zna, a niewątpliwie przynajmniej powinna kojarzyć każda osoba, zajmująca się marketingiem w sieci. To z całą pewnością najbardziej nowoczesne typy promocji w Internecie. Jeżeli zamierzamy zdobywać klientów za pomocą Internetu warto się nimi zainteresować i odpowiednio je wykorzystać. W niniejszym tekście mamy zamiar opisać najważniejsze, z punktu widzenia przedsiębiorstwa, sposoby reklamy w Internecie.

Zapraszamy do lektury.

Zanim opiszemy wymienione powyżej formy reklamy w Internecie, które są ogromnie popularne w ostatnich latach i królować będą w 2015 roku, po krótce opiszmy tradycyjne fprmy reklamy internetowej. Są to na przykład: banery oraz linki reklamowe – zamieszczane są na portalach internetowych, czy stronach www. Tradycyjna reklama internetowa to ponadto marketing w wyszukiwarkach, w skład którego wchodzi m.in. pozycjonowanie stron www – czyli takie działania, żeby strona www była jak najwyżej w wyszukiwarce, np. Google na daną frazę. Promocja w sieci to również malingi – wysyłanie komunikatów reklamowych za pomocą maila ciągle jest bardzo popularne i korzysta z niego dużo podmiotów. Ciągle adresy mailowe zbierane są dzięki newsletterom, czy wydawaniu darmowych ebooków, które dostaniemy po podaniu adresu email. To można by rzec fundament reklamy internetowej.

Najnowsze formy reklamy, te które zaprezentowaliśmy na początku artykułu to – serwisy społecznościowe (Facebook, Youtube, Twitter) oraz viral marketing, czy wom marketing. Marketing wirusowy to taka sytuacja, podczas której komunikat reklamowy, zawarty na przykład w zdjęciu rozpowszenia się samoistnie w sieci – tak jak wirus w realnym świecie. Tutaj można wymienić tzw. memy – śmieszne grafiki, które szybko zdobywają popularność. Serwisy społecznościowe to temat sam w sobie.

Jeżeli chcemy zaistnieć w tego rodzaju portalach trzeba wykazać się myśleniem strategicznym – musimy we właściwy sposób zaplanować komunikat reklamy, jaki chcemy pokazać odbiorcom. Musimy również w należyty sposób monitorować efekty reklam, obserwować czy nasi klienci są zadowoleni i czy na przykład konkurencja nie chce zrobić nam psikusa i tak zwanego czarnego PR. Na rynku dostępnych jest sporo książek, które to prezentują. Możemy również skorzystać z kursów video, czy specjalnie organizowanych warsztatów poświęconych zagadnieniom social media. Jeżeli natomiast w ogóle nie mamy czasu na zdobywanie tego rodzaju wiedzy to najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z oferty wyspecjalizowanych firm – tzw. agencji social media, które pomogą oraz doradzą. Możemy także skorzystać z usług agencji reklamowych oraz agencji interaktywnych.

Dodaj komentarz