Maca – witaminowy pocisk dla twojego ciała

maca to roślina, która z wielu względów zasługuje na to, by wnikliwiej się jej przyglądać. To z całą pewnością najwyżej uprawiana roślina, która nadaje się do spożycia przez człowieka, albowiem można ją odnaleźć na wysokości 3500 m.n.p.m w peruwiańskich Andach. Na pierwszy rzut oka, jest podobna dobrze nam znanej rzodkiewki. Jej własności są jednak co niemiara bardziej drogocenne.

Peruwiański żeń-szeń, trawka pieprzowa – w zależności od położenia, maca jest wielorako nazywana. Bez względu na to gdzie dojrzewa ma jednak takie same właściwości. Nade wszystko ma bardzo duży wpływ na rozrodczość (obfituje w aminokwasy odpowiedzialne za role seksualne), intensyfikuje wytrzymałość i dodaje żywiołowości. Jest źródłem witamin B1, B2, B3 oraz C. Magazynuje minerały, które w godziwych wielkościach dają poprawne działanie naszego organizmu: miedź, cynk, mangan, bor, selen czy żelazo. Poniektóre z właściwości korzeni maca odpowiadają za poprawę koloru cery, konstrukcję mięśni czy porost Owłosienia włosów. Nie powinno się również nie pamiętać o jej korzystnym wpływie na tarczycę oraz zapobieganiu osteoporozie. Istnieją też przemyślane przesłanki ku temu, by mniemać, że efektywnie sprawdza się przy łagodzeniu śladów depresji.

W której formie najlepiej ją przyjmować? Przyjmuje się, że optymalny efekt daje zmieszanie proszku maca z wodą i przyjęcie go na czczo mniej więcej 10-15 minut przed pierwszym posiłkiem śniadaniem. Z sukcesem wolno go mieszać z cocktailami owocowymi i warzywnymi.

Comments are closed.